Aplikacja Smart Podwyżka
Skuteczne podwyżki cen – jak obronić marżę i nie stracić klientów?
Obawa przed podwyżkami wynika: po pierwsze z paraliżującego strachu przed negatywną reakcją klientów, po drugie z niewiedzy – w jaki sposób przeprowadzić ją skutecznie.
Wiele firm popełnia błąd, korygując ceny całego asortymentu produktów lub usług według jednej reguły np. o 5% bez uwzględnienia wrażliwości cenowej oraz czynników behawioralnych wpływających na postrzeganie cen.
W celu zminimalizowania ryzyka negatywnego odbioru podwyżki cen powinniśmy zastosować zróżnicowanie współczynnika % podwyżki w zależności od wrażliwości cenowej produktów wg zasady:
NISKA WRAŻLIWOŚĆ CENOWA – WYSOKI WSPÓŁCZYNNIK %
WYSOKA WRAŻLIWOŚĆ CENOWA – NISKI WYSOKI WSPÓŁCZYNNIK %
Zróżnicowanie współczynnika marży powinno uwzględniać także wartość nominalną poszczególnej pozycji tzn. produkty o najwyższych punktach cenowych powinny mieć niższy współczynnik w porównaniu do tańszych produktów.
Jeśli oferta firmy liczy kilka tysięcy produktów możemy wykorzystać narzędzia informatyczne wspierające decyzje o podwyżce tj. Aplikacja SMART PODWYŻKA, która umożliwia:
- Analizę scenariuszy podwyżki cen i ich wpływu na marżę
- Zróżnicowanie % podwyżki cen w kategoriach wrażliwości cenowej produktów
- Symulację punktów cenowych produktów po zmianie cen
- Analizę efektywności wprowadzenie podwyżek
W celu zapoznania się z działaniem i funkcjonalnościami aplikacji SMART PODWYŻKA proponujemy zdalne spotkanie (45 min) w dogodnym dla Państwa terminie.\
Wierzymy, że wykorzystanie naszego narzędzia istotnie wpłynie na wielkość inkrementalnej marży z realizowanych podwyżek.