Aplikacja Smart Podwyżka

Aplikacja Smart Podwyżka

SKUTECZNE PODWYŻKI CEN

Skuteczne podwyżki cen – jak obronić marżę i nie stracić klientów?

Obawa przed podwyżkami wynika: po pierwsze z paraliżującego strachu przed negatywną reakcją klientów, po drugie z niewiedzy – w jaki sposób przeprowadzić ją skutecznie.

Wiele firm popełnia błąd, korygując ceny całego asortymentu produktów lub usług  według jednej reguły np. o 5% bez uwzględnienia wrażliwości cenowej oraz czynników behawioralnych wpływających na postrzeganie cen. 

W celu zminimalizowania ryzyka negatywnego odbioru podwyżki cen powinniśmy zastosować zróżnicowanie współczynnika % podwyżki w zależności od wrażliwości cenowej produktów wg zasady:

NISKA WRAŻLIWOŚĆ CENOWA – WYSOKI WSPÓŁCZYNNIK % 

WYSOKA WRAŻLIWOŚĆ CENOWA – NISKI WYSOKI WSPÓŁCZYNNIK % 

Zróżnicowanie współczynnika marży powinno uwzględniać także wartość nominalną poszczególnej pozycji tzn. produkty o najwyższych punktach cenowych powinny mieć niższy współczynnik w porównaniu do tańszych produktów.

Jeśli oferta firmy liczy kilka tysięcy produktów możemy wykorzystać narzędzia informatyczne wspierające decyzje o podwyżce tj. Aplikacja SMART PODWYŻKA, która umożliwia:

  1. Analizę scenariuszy podwyżki cen i ich wpływu na marżę
  2. Zróżnicowanie % podwyżki cen w kategoriach wrażliwości cenowej produktów
  3. Symulację punktów cenowych produktów po zmianie cen 
  4. Analizę efektywności wprowadzenie podwyżek 

Pobierz PDF 

W celu zapoznania się z działaniem i funkcjonalnościami aplikacji SMART PODWYŻKA  proponujemy zdalne spotkanie (45 min) w dogodnym dla Państwa terminie.\

Wierzymy, że wykorzystanie naszego narzędzia istotnie wpłynie na wielkość inkrementalnej marży z realizowanych podwyżek. 

Pomagamy naszym klientom więcej zarabiać na swoich cenach

Optymalizacja pricingowa w oparciu o dane pełni coraz ważniejszą rolę, zwłaszcza przy dużej ilości danych transakcyjnych. Opracowany przez Pricinglab skoring wrażliwość cenowej produktów znalazł szerokie zastosowanie w procesach decyzji cenowych w naszej organizacji.

Marcin Knop
Business Development Manager Investa

Przeprowadzona przez Pricinglab identyfikacja wycieków marży w procesach ustalania cen przyczyniła się do istotnego wzrostu zysku w naszej firmie.

Krzysztof Mazurkiewicz
Pricing Manager Grupa Topex

Rekomendacje PricingLAB dot. metody ustalania cen w oparciu o wrażliwość cenową produktów i segmentację klientów przyczyniły się do istotnego wzrostu zysku w naszej firmie.

Mirosław Szydłowski
Prezes Zarządu PBS Connect Polska

Nie trać pieniędzy z powodu źle ustalonych cen!