Czy opłaca się podwyższać ceny w czasie pandemii?

Maj 26, 2020 Comments (None)

W czasie wzrostu popytu i ograniczonej podaży, podwyżki cen dają możliwości wzrostu zysku. Jednak czy to się opłaca?
Przed podjęciem decyzji o podwyżce warto zadać sobie 3 ważne pyt:
1. Czy podwyżka cen będzie zauważona przez klientów?
Wśród konsumentów występuje raczej niska znajomość cen. W większości przypadków zmiany cen o kilka-kilkanaście % nie wpływają na spadek sprzedaży. Nie dotyczy to jednak produktów o wysokiej wrażliwości cenowej (markerów cenowych).
2. Czy podwyżka cen zmieni moją sytuację konkurencyjną?
Jeśli kluczowi konkurenci nie dokonają podwyżki cen, to występuje ryzyko, że w wyniku podwyżki część klientów wybierze ofertę konkurencji.
3. Jak podwyżka wpłynie na wizerunek cenowy i wizerunek FAIR firmy?
Ten aspekt ma szczególne znaczenie dla producentów dbających o wizerunek marki, i detalistów kreujących korzystny wizerunek cenowy. Mniej istotny dla dystrybutorów, pośredników, dealerów.
Warto dodać, że oprócz podwyżki istnieją inne możliwości wzrostu krótkoterminowego zysku tj. ograniczenie lub rezygnacja z promocji oraz innych benefitów tj. programy lojalnościowe.
Przeczytaj także:
1. Czy obniżać ceny w czasie Pandemii ? https://pricinglab.pl/czy-obnizac-ceny-w-czasie-pandemii-szanse-i-zagrozenia/
2. Fair pricing https://pricinglab.pl/to-jest-czas-na-fair-pricing/

Dodaj komentarz