Czy obniżać ceny w czasie Pandemii? – szanse i zagrożenia

Kwiecień 29, 2020 Comments (None)

Obecnie wiele firm, którym gwałtownie spadła sprzedaż rozważa obniżkę cen.
Jednak przed podjęciem takiej decyzji powinniśmy zadać sobie 3 ważne pyt:
1. Czy powodem spadku sprzedaży jest cena?
Jeśli nie, to występuje duże ryzyko, że nic nie zyskamy w wyniku obniżenia cen. Zamiast obniżki ceny, być może lepszym rozwiązaniem będzie zmiana formy lub terminu płatności dla klientów.
2. Czy obniżka cen w ogóle będzie zauważona przez klientów?
Jeśli sprzedawane produkty mają niską wrażliwość cenową np. z powodu niskiej częstotliwości zakupu klientów, to występuje duże ryzyko, że obniżka cen nie przyniesie wzrostu lub nawet utrzymania poziomu sprzedaży.
3. Czy podwyżka cen zmieni moją sytuację konkurencyjną na rynku?
Jeśli kluczowi konkurenci w tym czasie również obniżają ceny to występuje ryzyko, że w wyniku obniżki cen firma nie zdobędzie nowych nowych klientów. Dodatkowo może ona wywołać wojnę cenową z konkurencją na której w większości przypadków wszyscy tracą.
Szanse:
1. Krótkoterminowy wzrost sprzedaży
Zagrożenia:
2. Długoterminowe obniżenie % marży zysku
3. Wojna cenowa z konkurencją

Dodaj komentarz