Ustalanie cen nowego produktu. Premiera iPhone 6S, 6S Plus.

Wrzesień 10, 2015 Comments (None)

Jesteśmy po wczorajszej (9.09.15) premierze nowego iPhone’a 6S i 6S Plus. Przy tej okazji przeanalizujmy strategię cenową wprowadzenia na rynek nowego produktu stosowaną przez firmę Apple.

zdjęcie małe

 

1. Ceny premiery iPhone 6S i 6S (info www.apple.com).

tab1

Różnica w cenie między modelami iPhone 6S i 6S Plus w każdej wersji pamięci oraz między wersjami pamięci w poszczególnym modelu wynosi stale 100$. Zastosowanie pełnej kwoty 100$ jako różnicy w wyborze wariantów urządzenia jest dla klientów zrozumiałe. Poza tym za tą samą cenę np. 749$ klient ma prosty wybór: iPhone 6S 64G lub 6S Plus 16G. Optymalna wielkość i prostota wyboru ma bardzo często kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zastosowanie końcówek z cyfrą „9” to wykorzystanie efektu kotwicy liczb lewostronnych (left digit anchoring effect). Cenę z końcówką „9” np. 1,99 bardziej postrzegamy jako -1 niż, co wydaje się oczywiste – 2.

 

2. Różnice głównych atrybutów iPhone 6S i 6S Plus.

Poniżej przedstawiamy główne różnice atrybutów produktów, które producent wycenia na równe 100$:

tab2

 

3. Cena iPhone 6.

Cena poprzedniego modelu – iPhone 6 16G po premierze nowości 6S i 6S plus wynosi 549$, czyli również 100$ taniej od modelu iPhone 6S 16G. Ten model pricingowy stosowany jest przy debiucie nowości od modelu iPhone 5. Cena poprzedniego modelu obniżana jest o 100$ i jedynie przez kilka miesięcy pozostaje w sprzedaży.

 

4. Apple Upgrade Program.

Na uwagę zasługuje także Apple Upgrade Program. Dzięki comiesięcznej opłacie w zakresie od 32,41 $/miesiąc do 44,91 $/miesiąc użytkownik co rok będzie otrzymywać nowego iPhone’a wraz z pakietem Apple Care+. Umowa jest podpisywana na 24 miesiące z wybranym operatorem, ale już po roku można otrzymać nowy telefon. Dzięki temu klienci, którzy zdecydują się na Apple Upgrade Program zapewne będą bardziej przywiązani do tej marki.

 

5. Pre-order.

Pomimo wczorajszej premiery nowego telefonu to dostawy nie są jeszcze prowadzone. Na podstawie informacji z amerykańskiego Apple Store widzimy, że pre-order jest możliwy od 12 września, a dostawa od 25 września. Ograniczona dostępność podczas premiery tak znanej marki wpływa na wzrost zainteresowania, chęci posiadania oraz wydłuża medialne zainteresowanie wydarzeniem.

Jaka jest wasza ocena strategii pricingowej Apple?
Jeżeli zainteresował was ten post prześlijcie dalej.
Zespół pricingLAB

Dodaj komentarz

avatar