Opracowanie logiki cenowej

Logika Cenowa to sposób określenia ceny produktu indywidualnie dla każdego klienta.

Jest oczywiste, że cena każdego produktu może być różna, ale logika określa nam np. jak ma być zróżnicowana marża w zależności od elastyczności cenowej.

W sektorze B2B, skoro większość z klientów oczekuje indywidualnych warunków i zmodyfikowania cennika o dodatkowy rabat, jest ważny ten drugi wymiar który różnicuje cenę w zależności od klienta.

Czasem rozbudowujemy definicję logiki o dodatkowy wymiar – uzależniając cenę jeszcze od kontekstu zakupowego. Inne są bowiem ceny regularne, a inaczej mogą być wyliczane ceny promocyjne, czy też ceny w dużych ilościach np. pod przetargi (ten sam klient może część kupować w przetargu a część z katalogu).

 

PRODUKT X KLIENT X KONTEKST ZAKUPOWY = CENA

 

Wdrożenie jednolitej logiki cenowej, oczywiście wraz z określonymi regułami kiedy i przez kogo cena lub parametry logiki mogą być zatwierdzone lub zmodyfikowane, pozwala przedsiębiorstwu przede wszystkim wprowadzić spójność do swoich cenników (w liniach produktowych czy wobec poszczególnych grup klientów), pozwala również ograniczyć ręczne modyfikację warunków tylko do przypadków, które rzeczywiście wymagają specjalnego traktowania i przez to zmniejszyć nakład pracy.