System Wspomagania Decyzji Pricingowych

Poniżej prezentujemy mikro przykład systemu analizy danych pricingowych i wspomagania decyzji cenowych.

Jest to jedynie mały, modelowy przykład działania takiego rozwiązania – pricingLAB sam nie dostarcza rozwiązań informatycznych lecz wspomaga klientów w określeniu logiki cenowej, logiki segmentacji i rabatowania klientów czy też wymagań dla systemów informatycznych umożliwiających wdrożenie takiej logiki cenowej czy rabatowej w przedsiębiorstwie.

Pokazany tu  “mini system” wizualizuje dane cenowe zebrane dla przykładowej grupy produktowej (szamponów) z sieci przez robota sieciowego – web scrapera, którego możemy wykorzystywać do zbierania danych z Internetu.

W praktyce nasze systemy zazwyczaj składają się z kilkudziesięciu rodzajów analiz dostępnych w trybie interaktywnym (wyzwaniem jest tak naprawdę ograniczenie ilości danych do tych które są najbardziej potrzebne do podjęcia świadomych decyzji cenowych).

Interaktywne wykresy pozwalają zobaczyć dane w różnych przekrojach.

Prosimy o chwilę cierpliwości – system musi załadować dane z sieci.