Identyfikacja markerów cenowych

Wybierając miejsce zakupu, konsumenci nie porównują cen wszystkich produktów, nie analizują zestawień wartości koszyków ani nie słuchają ekspertów.

Mają za to w świadomości kilka, kilkanaście ważnych dla siebie artykułów, których orientacyjne ceny z dużym prawdopodobieństwem pamiętają i na ich podstawie kształtuje sobie wizerunek cenowy sklepu. Na podstawie wizerunku cenowego, klienci nie tylko mogą zrezygnować z konkretnego zakupu, ale również mogą podjąć decyzję, żeby danego sklepu więcej nie odwiedzać, jeśli uznają na podstawie tej przecież fragmentarycznej wiedzy, że sklep ma ceny wyższe niż konkurencja.

Markery cenowe to właśnie takie produkty, które są dla konsumentów najsilniejszym sygnałem, że w danym sklepie warto zrobić zakupy z powodu atrakcyjnych cen. Ustalenie zbioru tych produktów oraz umiejętne zarządzanie ich ceną i promocją, jest potężnym narzędziem budowania przewagi rynkowej w warunkach wysokiej presji związanej z obniżaniem cen. Jednym zdaniem warto wiedzieć, na które produkty najbardziej opłaca się obniżać ceny.

 

 

Wykorzystując metody badań ilościowych i jakościowych pomożemy Państwu w zidentyfikowaniu markerów cenowych w waszym asortymencie. Jest to wiedza niezbędna do skutecznej obrony przed konkurencją cenową oraz efektywnych promocji.