10 inspiracji prezentacji cen z ulic Mediolanu

Luty 28, 2017 Comments (None)

W styczniu – czyli w miesiącu gorących wyprzedaży postanowiliśmy wybrać się do Mediolanu – stolicy światowej mody w celu inspiracji w zakresie prezentacji cen i komunikacji promocji. Przechadzając się ulicami Via Alessandro Manzoni, Piazza del Duomo, Corso Vittorio Emanuele II odwiedziliśmy kilkadziesiąt sklepów m.in. Louis Vuitton, Gucci, Eddy Monetti, Furla, Pinko, Zara, Benetton, GAP, Rolex, Patrizia Pepe, Max Mara, Massimo Dutti, Stefannel, Prada, Alcot, Nie mogło nas oczywiście zabraknąć w zabytkowej Galleria Vittorio Emanuele II.

Z naszych poszukiwań inspiracji z Mediolanu wybraliśmy 10 ciekawych przykładów komunikacji cen i promocji. Do komentarzy dodaliśmy także swoje uwagi dot. wybranych elementów cenników oparte na wynikach światowych i własnych badań w zakresie postaw wobec prezentacji cen.

Przykład 1. – garderoba męska

1

Poprzez prezentację komunikatów cenowych w 3 różnych pozycjach: lewy górny róg – cena produktu, prawy górny róg – obniżka % oraz środek – cena promocyjna, uzyskujemy bardzo czytelny komunikat cenowy. Największa czcionka zapisu ceny promocyjnej skupia uwagę kupującego na okazji zakupu, choć wg. wyników licznych badań z zakresu postrzegania cen powinno być właśnie odwrotnie.

To cena produktu powinna być zapisana większą czcionką, a cena promocyjna mniejszą. Taki zapis ceny promocyjnej jeszcze bardziej podkreśla fakt redukcji ceny. W tym przykładzie zbędna jest prezentacja zer po przecinku. Niepotrzebnie powiększają one wielkość zapisu ceny, co podświadomie wpływa na postrzeganie wielkości nominalnej prezentowanej kwoty.

Przykład 2. – obuwie

2

Prezentacja cen promocyjnych na iPadzie daje detaliście wiele możliwości komunikacji. Na zmieniających się co kilka sekund ekranach sprzedawca jest w stanie pokazać atrakcyjne promocje nie tylko na produkty, które są prezentowane na witrynie sklepowej ale również na te, które znajdują się wewnątrz sklepu. Taki sposób prezentacji promocji wzbudza zaufanie klienta, który odbiera komunikat, że wiele okazji zakupowych znajduje się w sklepie.

Kolor czerwony skupia uwagę klientów na ceny promocyjne. Prezentacja euro centów wyraźnie mniejszą czcionką powoduje, że nie zwracamy w ogóle uwagi na końcówki cen, co w przypadku ceny 23,6 stanowi 2,6% ceny. Słaba prezentacja informacji o obniżce %-owej po lewej stronie prezentacji ceny promocyjnej. Czarne tło z czerwonym napisem -50%, – 60% na czarnym tle jest zupełnie niewidoczny. W tej kombinacji kolorów powinno być odwrotnie: czarny napis na czerwonym tle.

Przykład 3. – garnitury szyte na miarę

3

Prezentacja cen wyprzedaży w witrynie sklepu z ekskluzywną garderobą wzbudza zaufanie do sprzedawcy, a prezentacja 4 opcji wyprzedaży buduje przekonanie wśród potencjalnych klientów, że każdy – cóż, może prawie każdy – znajdzie coś „na swoją kieszeń”. Ciekawym pomysłem zwiększenia sprzedaży jest opcja dodatkowej pary spodni za dodatkowe € 200.

Przykład 4. – gift shop

4

„Is today your birthday?” Miły prezent dla klientów – jubilatów. Po okazaniu dokumentu potwierdzającego fakt, że w dniu wizyty w sklepie obchodzimy urodziny możemy otrzymać zniżkę – 10%.

Przykład 5. – odzież damska

5

Zapis horyzontalny (w jednym wierszu): ceny produktu, obniżki %-owej i ceny promocyjnej stwarza możliwość szybkiego obliczenia premii promocyjnej w wartości nominalnej. W cennikach sklepu Pinko zwraca uwagę fakt, że wszystkie prezentowane obniżki są na poziomie 50%. Informacja, że przecena w wyprzedaży jest zawsze na poziomie 50% zachęca do wejścia do sklepu.

Minusem tego cennika jest brak prezentacji cen od najwyższej do najniższej, która powoduje postrzeganie produktów z niższymi punktami cenowymi jako bardzo atrakcyjne.

Przykład 6. – odzież męska

6

Zapis horyzontalny: ceny produktu, obniżki % i ceny promocyjnej stwarza możliwość szybkiego  obliczenia premii promocyjnej w wartości nominalnej.

Zakres cen w cenniku sklepu Eddy Monetti wynosi jest szeroki – od 90€ do 2350€. W tym przypadku bardzo skutecznym sposobem byłaby prezentacja cen od najwyższej do najniższej. Wykorzystując zjawisko zakotwiczenia na wysokich punktach cenowych tj. 2350€ czy 1700€, wówczas ceny na poziomie 90€, 120€, 180€ wydają się kupującym bardziej atrakcyjne.

Przykład 7. – odzież damska

7

Czytelny zapis 30% obniżki cen oraz ceny promocyjnej w formie wertykalnej (obniżka %-owa i cena promocyjna pod ceną produktu). Kolor czerwony skupia uwagę klientów na cenach promocyjnych. Minusem cennika Sartoria Rossi jest brak prezentacji cen od najwyższej do najniższej.

Przykład 8. – odzież damska

8

Hasło „Odzież zimowa – 50%” powoduje postrzeganie okazji bardzo korzystnego zakupu. Cena produktu, w tym przypadku €1290 i €990 powinna być zapisana większą czcionką, a cena promocyjna €645 i 495€ mniejszą. Taki zapis ceny promocyjnej jeszcze bardziej podkreśla fakt redukcji ceny.

Przykład 9. – odzież damska

9

Ciekawa prezentacja odręcznie zapisanych cen na wieszakach z ubraniami. Odłączenie prezentacji ceny od produktu odciąga uwagę klienta od kosztu. Centralna komunikacja %-owej obniżki cen w kolorze czerwonym skutecznie zwraca uwagę kupującego. Zbędne zera po przecinku, które niepotrzebnie powiększają wielkość zapisu ceny.

Przykład 10. – pasticceria

10

Po pracowitym dniu zasłużyliśmy na małą nagrodę. Odwiedziliśmy ulubioną pasticcerię przy Via Flippo Turati o smakowitej nazwie – Bianco Latte. Jednak i tutaj nie omieszkaliśmy zwrócić uwagę na ceny. Ręczny charakter zapisu cen podkreśla wysoką jakość oferowanych słodkości. Zwróciliśmy uwagę właścicielowi na mały szczegół – niepotrzebne zera po przecinku ceny €19 . 🙂

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Zachęcamy do udostępniania go i dzielenia się swoimi komentarzami!

Dodaj komentarz

avatar